▲ 출처=테드 영상 캡쳐 |
세스 고딘 "돋보임"에 관하여
매일 매일 새로 생기는 아이디어들과 새로운 상품들 중에 성공하는 것이 힘들어졌습니다.
텔레비전, 라디오, 인터넷 광고를 통해서 사업가들이 시장에 나가기 위해 많은 노력을 하고 있습니다.
상품이 많아질수록 고객들이 다양한 선택사항들 중 한 가지를 골라야하는 의사결정 상황에 자주 처하게 된다.
세스 고딘은 고객들의 관심을 끌어 모을 수 있는 간단한 방법과 자기만의 메시지를 만드는 법을 알려 주었습니다.
제일 중요한 것이 고객들을 구별 할 줄 알아야 됩니다.
세스가 새로운 고객들에서 관심을 끌어 모을 수 있는 방법을 찾지 말고 주변에 있는 사람들 또는 당신의 상품에 관심 있는 고객한테 더 많은 신경을 써야 된다고 했습니다.
그리고 아이디어를 새로 만들 때 아예 새로운, 누구도 아직 만들어 보지 않았던 상품을 만들면 성공할 확률이 높습니다.
그것이 바로 당신만의 메시지입니다. 번역=아이나 아타셰바 미디어 아카데미 명예기자 겸 인턴기자
[영상보기]세스 고딘 "돋보임"에 관하여
Seth Godin How to get your ideas to spread
Nowadays, business is getting more and more competitive and spends a large proportion of investment in advertising, however, there are too many options for customers and customers has little time for receive these ad messages.
So how to attract audience and make your business message worthy spreading is very challenging for marketers.
Seth Godin suggested to carefully and clearly define who dose care what you are trying to deliver and willing to spread the message to the people surrounding them rather than spend millions to bother people who don’t want the message.
Another point is that people are attracted and impressed by innovative and remarkable message, thus, how to make the message worthy attention and spreading is also very for marketers. 유위링 미디어 아카데미 명예기자
<이 기사는 지역신문발전위원회의 지원을 통해 작성됐습니다>
중도일보(www.joongdo.co.kr), 무단전재 및 수집, 재배포 금지