▲ 출처=테드 영상 캡쳐 |
골든 써클. 사이먼 사이넥
왜? 어떻게? 무엇을? 이 작은 아이디어는 몇몇 단체 그리고 리더들이 왜 영감을 줄 수 있는지 설명합니다. 왜 라는 것은: 무엇이 당신의 목적인지? 당신의 이유가 무엇인지,
당신의 신념이 무엇인지를 의미합니다. 우리가 생각하고, 행동하고, 소통하는 방식은 외부에서 부터 안쪽으로 향합니다.
하지만 영감을 주는 리더들 그리고 단체들은, 그들의 크기와 산업에 상관없이, 모두 생각하고, 행동하며, 소통합니다.
내부에서 부터 바깥쪽으로. 애플 회사를 예로 들어 사람들이 애플이 무엇을 하느냐 하는 것 때문에 컴퓨터, 핸드폰을 구매하지 않는 것입니다.
사람들은 애플이 그 일을 왜 하느냐(신념)에 따라 구매합니다.
사람들은 임무(애플이 하는 일)를 구입하지 않습니다; 신념(애플이 하는 이유)을 구입합니다.
당신이 가지고 있는 것을 필요로 하는 사람들과 일을 하는 것이 아닙니다.
목표는 당신이 믿는 것을 믿는 사람들과 함께 일하는 것입니다. 이 부분이 가장 중요합니다. 번역=아이나 아타셰바 미디어 아카데미 명예기자 겸 인턴기자
[영상보기]리더의 역할
Simon Sinek: How great leaders inspire action
The core of the Simon’s speak is that people don't buy what you do; they buy why you do it.Simon use a golden circle to explain it: why, how, what.
Every people know what they do, some people know how they do it.
However, very few people or organization know why they do what they do.
The why means that what is your purpose? What is your cause?
What is your belief? Why does your organization exist? Why do you get out of bed in the morning? And why should
anyone care? Etc. The inspired leaders and the inspired organizations -- regardless of their size, regardless of their
industry -- all think, act and communicate from the inside out.
He set Apple as an example, which illustrates thatdifferent marketing messageswould cause different results, even though he just reorderedthe communication sentence.
Whether they're individuals or organizations, we follow those who lead, not because we have to, but because we want to.
We follow those who lead, not for them, but for ourselves. And its those who start with “why” that have the ability to inspire those around them or find others who inspire them. 조지정 미디어 아카데미 명예기자
<이 기사는 지역신문발전위원회의 지원을 통해 작성됐습니다>
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